Ik fiks het voor je!
Ik voer reparaties uit van alle merken computers en laptops. Voordat je een reparatieverzoek indient, heb ik hieronder ook de meest gestelde vragen over computerreparaties voor je op een rijtje gezet. Het is handig om deze eerst even door te lezen. Zo ben je misschien al direct geholpen. Dat bespaart weer energie.
Via het contactformulier kan je een reparatie aanvraag doen. Geef dan alvast zo veel mogelijk informatie door, zoals een nauwkeurige omschrijving van de klacht, het merk en model pc of laptop, wanneer de klachten zijn ontstaan, wanneer ze optreden en wat er al geprobeerd is om de klacht te verhelpen. Dan kan ik je vlot verder helpen.
Meest gestelde vragen:
Er is geen winkellocatie. Hoe werkt dat dan?
Afhankelijk van de klacht kan er veel opgelost worden via ‘hulp op afstand’. Daarvoor maken we een afspraak. Maar soms is dat niet voldoende. Dan kan je je laptop of pc opsturen, na overleg via de mail of telefoon. Deze wordt dan vakkundig en met aandacht gerepareerd én weer bij je thuisbezorgd.
Hoe lang duurt een reparatie?
Ik probeer je pc of laptop zo snel mogelijk te repareren. Zodra ik een beeld heb van het probleem, kan ik een indicatie geven. Heb je een noodgeval? Neem dan direct even contact op.
Wat kost een reparatie?
Dat is per reparatie verschillend. Het ene probleem is natuurlijk het andere niet. Voor korte ingrepen reken ik een minimum bedrag van € 15,-. Bij reparaties buiten de garantietermijn of niet geconstateerde klachten, breng ik minimaal € 25,- onderzoekskosten in rekening.
Mijn reparatie is klaar, wat nu?
Je ontvangt een sms of een telefoontje als de reparatie is uitgevoerd en uw laptop of pc weer naar je verstuurd wordt.
Vervangen jullie ook laptopschermen?
Absoluut. De prijs voor het vervangen hangt echter af van het type scherm. Arbeidskosten komen daar dan nog bovenop. Deze arbeidskosten zijn afhankelijk van de tijd die het kost om een scherm te vervangen. Dit is per laptop anders en is helaas niet altijd van tevoren te bepalen.
Wat voor garantie leveren jullie?
DUO Computers levert op de door ons uitgeleverde hardware 24 maanden garantie. Dit is dus puur hardware-matige garantie. Fouten in de software door bijvoorbeeld eigen toedoen vallen hier niet onder.
Oh nee, dataverlies. Wat nu?
Je bent zelf verantwoordelijk voor je software en gegevens. De verwachting is dat je regelmatig zelf een back-up maakt, om gegevensverlies tot een minimum te beperken. Het kan namelijk zijn dat door het probleem met de computer zelf, of bij het verhelpen van het probleem, data en/of software verloren raakt. Ik zal altijd mijn best doen om dat niet te laten gebeuren. Jammer genoeg kan het niet altijd voorkomen worden.
Wil je graag advies hoe je een goede back-up kan maken, neem dan gerust contact op.